სადამრიგებლო პროგრამა

სადამრიგებლო პროგრამა V კლასში
სადამრიგებლოსააღმზრდელო გეგმა
     
                        V –
კლასი

კლასის ხელმძღვანელი – დარეჯან ფრუიძე

                     2017 – 2018 
წელი

კლასთან მუშაობის პრინციპები:

1.
     სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეთათვის მოსწავლის ქცევის კოდექსის გაცნობა–განხილვა.

2
    ჟურნალისა და სასკოლო დოკუმენტაციის წარმოება;

3
     სადამრიგებლო პორტფოლიოს წარმოება;

4.
    სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეების დასწრების აღრიცხვის ყოველდღიური შემოწმება და დასწრების შესახებ ინფორმაციის ყოველკვირეულად ასახვა სკოლის ოფიციალურ დოკუმენტებში ( ჟურნალში);

5.
     მოსწავლის მიერ საპატიო გაცდენის თაობაზე მიღებული შეტყობინების ასახვა სკოლის ოფიციალურ დოკუმენტში( ჟურნალში);

6.
      სემესტრის/წლის ბოლოს თავისი სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეების ნიშნების დროულად და ზუსტად შეტანა სასკოლო ჟურნალში/პირად საქმეში;

7.
    რეგურალურად ჩაატაროს სადამრიგებლო საათი. სადამრიგებლო საათის მიზანია, მოსწავლის კრიტიკული, ანალიტიკური და შემოქმედებითი აზროვნების განვითარება. სადამრიგებლო საათის ფარგლებში  დამრიგებელმა ასაკის შესაბამისად უნდა იმუშაოს შემდეგ მიმართულებებზე.

ა) პიროვნული და მორალური განვითარება;


  ბ) წაკითხული განხილვა–გააზრებით;



  გ) ანალიზის უნარის განვითარებით;


  დ) მსჯელობის  უნარის განვითარებით;


   ე) პრეზენტაციის უნარის განვითარებით;

ვ) შემოქმედებითი უნარების განვითარებით და სხვ.

9  საბაზო და საშუალო საფეხურებზე, კერძოდ, Iკლასსა და XI ან  XII კლასში ჩაატაროს პროფესიული ორიენტაციისა და კარიერის დაგეგმვის გაკვეთილები ს.ს.ი.პ.–საგანმანათლებლო დაწესებულების მანდატურის სამსახურის პროფორიენტაციისა და კარიერის დაგეგმვის სპეციალისტთან შეთანხმებით;

10) X კლასში სადამრიგებლო საათის ფარგლებში იმუშაოს ცხოვრების ჯანსაღი წესისა და სამოალაქო ცნობიერების განვითარების თემატიკაზე;

11) რეგულარულად (მინიმუმ თვეში ერთხელ მაინც) მიაწოდოს მშობელს ინფორმაცია მოსწავლის აკადემიური მიღწევის ,დისციპლინის, პიროვნული პრობლემებისა თუ წარმატებების შესახებ. დაუშვებელია ერთი მოსწავლის დისციპლინისა და აკადემიური მიღწევის შესახებ სხვისი თანდასწრებით საუბარი.

12) სასწავლო წლის დასრულებისას  წერს თითოეული მოსწავლის მოკლე დახასიათებას, სადაც აღწერს :
 ა) მოსწავლის ძლიერ მხარეებს, მის წარმატებებს როგორც აკადემიური, ისე სოციალური ურთიერთობების თვალსაზრისით, მონაწილეობას წრეებში, სპორტულ შეჯიბრებებსა თუ სხვა სახის ღონისძიებებში;
ბ) მოსწავლის აკადემიური, ფიზიკური, ემოციური და სოციალური განვიტარებისათვის მნიშვნელოვან საკითხებს.

13) მშობელთა კრებების ჩატარება, სათანდაო დოკუმენტაციის სადამრიგებლო პორტფოლიოში დართვით.

14) მოსწავლეთა ოჯახური მდგომარეობის შესწავლა;

15) სადამრიგებლო კლასის მოსწავლის სხვა სკოლაში გადასვლის შემთხვევაში, მისი მიმღები სკოლისათვის მოსწავლის აკადემიური მოსწრებისა და გაკვეთილებზე დასწრების შესახებ ინფორმაციის მიწოდების უზრუნველყოფა;

16) სკოლის ფსიგოლოგთან ერთად მოსწავლეების განვითარებაზე თვალის დევნება და სათანადო აღმზრდელობითი და დისციპლინარული ღონისძიებების გატარება.

17) განსაკუთრებული სირთულის აღმზრდელობითი და სადისციპლინო პრობლემების არსებობის შემთხვევაში კორექციული და პრევენციული ზომების მიღება. პრობლემის გადაუჭრელობის შემთხვევაში დირექციის ინფორმირება აღნიშნულის შესახებ;

18) სასწავლო ოთახის მოწყობა–მოწესრიგებაზე ზრუნვა.

19)დირექტორის მოადგილეებთან შეთანხმებით გაცდენილი გაკვეთილების ჩანაცვლება;

20) პედაგოგთან და სართულის მორიგესთან ერთად მეთვალყურეობის გაწევა საკლასო ოთახსა და მიმდებარე ტერიტორიაზე წესრიგისა და სისუფთავის დაცვის მიზნით.

21) საკლასო, სასკოლო და სასწავლო ღონისძიებების , ექსკურსიების ჩათვლით ორგანიზება–განხორციელება;

22) სასწავლო წლის დასაწყისშივე მოსწავლისა და მისი მშობლის ინფორმირება მოსწავლის მიერ გაკვეთილების გაცდენის შედეგად მოსალოდნელი სავარაუდო შედეგების შესახებ ( მშობელთა კრების ოქმი, კლასის საათის ოქმი);




        #
 შესასრულებელი საკითხები
            დრო
        1.
 შევადგენ და დირექციას დასამტკიცებლად წარვუდგენ კლასის აღმზრდელობითი მუშაობის გეგმას,რომლის შინაარსი ეფუძნება სკოლის მისიას,განისაზღვრება სადამრიგებლო პროგრამით,სკოლის საერთო ამოცანებით,მოსწავლეთა ასაკობრივი თავისებურებებით.სასკოლო ცხოვრების მიმდინარე მოთხოვნებითა და სხვათა გათვალისწინებით.
       




        10.09.2017
           2.
 მოსწავლეთა პირადი საქმის მოწესრიგება.
        11.09.2017
           3.
 სახელმძღვანელოთა განაწილება.შეხვედრა მშობლებთან.ხელშეკრულების პირობების გაცნობა.
  
        15.09.2017
           4.
 მშობელთა კრების მოწვევა,კლასის საჭიროებების დადგენა.შინაგანაწესის გაცნობა.ანკეტირება.
         
        18.09.2017


           5.
 მოსწავლეთა ანკეტირება.კლასის ქცევის წესების ურთიერთშეთანხმებულად შედგენა.შინაგანაწესის,მორიგეობისა და გაკვეთილების ცხრილის გაცნობა.

          22.09.2017
           6.
 მოსწავლის მშობელთან/კანონიერ წარმომადგენელთან მუდმივი კონტაკტი დასწრების წესების შესახებ ზუსტი ინფორმაციის გაცნობა.მოსწავლეთა გაცდენა/მოსწრებაზე მუდმივი ორმხრივი კონტროლი.



          მუდმივად
           7.
 ყოველი მოსწავლის მიდრეკილებებისა და საჭიროებების დადგენა და მათ განვითარებაზე ზრუნვა.

          მუდმივად


           8.
 თვის ყოველ მეორე და მეოთხე პარასკევს დამრიგებლის საათის დაგეგმვა.




    საკითხები კლასის საათისთვის:

    მიმართულება – პიროვნული,  მორალური და  სოციალური განვითარება



         N
 თემები
 შეხვედრების რაოდენობა
 შენიშვნა
         1
     .თანამშრომლობა,აქტიური მოსმენა  
         4
         2
       ტყუილს მოკლე ფეხები აქვს
         1
         3
       როგორ მოვაგვაროთ კონფლიქტი
         3
 თემის ჩატარება შესაძლებელია ფსიქოლოგის მიერ
         4
       მე შემიძლია სიბრაზის მართვა 
         3
  თემის ჩატარება შესაძლებელია ფსიქოლოგის მიერ
         5
        კამათის ხელოვნება
          3
         6
       მეგობრობა 
          1
         7
       ახალი ნაცნობების შეძენა 
          1





მიმართულება – შემეცნებითი და კულტურული განვითარება




         N
      თემები
 შეხვედრების რაოდენობა
    შენიშვნა
         1
 .როგორ გადავაქციოთ წვეულება ზეიმად         
            2
         2
         მარტო სახლში
            2
         3
          წესები,რომელიც სჭირდება საზოგადოებას
            3
          4
          ჩემი ქალაქი/სოფელი (გარემოს დაცვა)
            3
          5
          ეტიკეტი
            2
          6
          ბუნებრივი კატასრტროფების რისკის შემცირება
            5




















  







შევიმუშავე სადამრიგებლო საათის გეგმარომელიც ეყრდნობა შემდეგ პრინციპებს:

აღზრდის მთლიანობა

შემოქმედიაქტიური პიროვნების აღზრდა

მოსწავლეთა ჩართულობა და მონაწილეობა

თანამშრომლობის პრინციპი

ბავშვის უფლებებისა და მოვალეობების დაცვის პრინციპი
სადამრიგებლო საათის პროგრამის მიმართულებებია:

1. 
პიროვნული და მორალური განვითარება - მე - პიროვნებასოციუმი ჩემს გარშემოურთიერთობა თანატოლებთან დაუფროსებთანტოლერანტობაადამიანთა უფლებებიზოგადსაკაცობრიო ღირებულებებიეტიკეტი;
2. 
გარემოს დაცვის კულტურა და ცხოვრების ჯანსაღი წესი - პირადი ჰიგიენაავადმყოფობის გავრცელების წყაროები,სასარგებლო საკვებიდროის ორგანიზებადღის რეჟიმისპორტის მნიშვნელობამავნე ჩვევების საფრთხეგარემოს დაბუნების მოფრთხილება;
3. 
უსაფრთხოება და მოქალაქეობრივ - პატრიოტული ცნობიერება - ჩემი ეზოჩემი სკოლაჩემი ქალაქი/სოფელისამშობლო,ისტორიაგამოჩენილი პიროვნებებიმნიშვნელოვანი მოვლენებიტრადიციებიწესები და კანონები;
4. 
თვალსაწიერის გაფართოება - ხელოვნებისტექნოლოგიური და სამეცნიერო მიღწევები.კლასში დავდგავ "სურვილების ყუთს", სადაც მოსწავლეები ჩაყრიან ფურცლებსრომლებზეც მათთვის საინტერესო თემებზემოსაზრებებს გამოთქვამენიქვე მითითებული იქნებააღნიშნული საკითხის განხილვა საჯაროდ სურთ თუინდივიდუალურადასევესადამრიგებლო საათისთვის შევიმუშავებ წესებსავუხსნი მოსწავლეებსრომ ყველას აქვს აზრისგამოთქმის უფლებადაუშვებელია შეხვედრებზე ვინმეს განსჯასაუბრისას განიხილება საქციელიშემთხვევები და არაპიროვნებასადამრიგებლო საათებს ჩავატარებ ყოველი კვირის ბოლოსსადამრიგებლო საათის ბოლოს მოსწავლეებისგან მივიღებუკუკავშირსრა გაიგეს და ისწავლეს მათ ამ შეხვედრაზერა იყო მათთვის განსაკუთრებით საინტერესორა მოეწონათ დარა არ მოეწონათასევესადამრიგებლო საათსს ჩავატარბს სკოლის გარეთექსკურსიაზე ან მუზეუმის დათვალიერებისას,მოსწავლეთა საჭიროებებიდან გამომდინარე.ვაპირებჩავატარო კლასის საათები შემდეგი თემატიკით:

• 
გამოფენანასწავლი ტექსტისისტორიული ფაქტის მიხედვითსაკუთარი შთაბეჭდილების გადმოცემაფერწერით.ნახატისათვის შესაფერისი ციტატის შერჩევა.
• 
გამოფენა:,,შემოდგომა“ ბუნების წიაღში მიღებული შთაბეჭდილების მიხედვით გადაღებული პეიზაჟებისაგან ფოტო-ესესშექმნა.
• 
მუსიკის საათი;,,ჩემი საყვარელი მუსიკა“ (საყვარელი მუსიკალური ნაწარმოების მოძიება და მოსმენა კლასშითუშეასრულებენ,მთლად უკეთესი)
• 
პოეზიის საათი:,,ჩემი საყვარელი ლექსი“(ისწავლონ და მხატვრულად წარმოადგინონ მათთვის სასურველი ლექსი)
• 
ჩემი საყვარელი ნახატი:,,ნახატების გამოფენა'',ისაუბრონ ნახატზე და ავტორზე
• 
ჩემი საყვარელი წიგნი:,,წიგნების გამოფენა
• 
დისკუსიანანახი ფილმის განხილვა
• 
ფოტო-ესე:,,ახალი წელია!''-ინტერნეტში მოძიებული სურათების მიხედვით .
დისკუსიები:
·         "მე ვარ ადამიანი";
·         მე და სამყარო";
·         "რა მსურსრა მჭირდება";
·         "საჭიროებიდან-უფლებებამდე";
·         "უფლებათა ცისარტყელა";
·         მე მაქვს უფლებამაგრამ...";
·         "ღირსება"; 
·         "უფლებები დღეს და ხვალ";
·         წინასწარ ნუ განსჯი";
·         რაც ბრწყინავსყველაფერი ოქრო არ არის"';
·         მოდითმოვილაპარაკოთ";

·         "ფაქტია თუ მოსაზრება"

Комментариев нет:

Отправить комментарий