სადამრიგებლო პროგრამა
V კლასში
სადამრიგებლო– სააღმზრდელო გეგმა
V – კლასი
კლასის ხელმძღვანელი – დარეჯან ფრუიძე
2017 – 2018 წელი
კლასთან მუშაობის პრინციპები:
1. სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეთათვის მოსწავლის ქცევის კოდექსის გაცნობა–განხილვა.
2. ჟურნალისა და სასკოლო დოკუმენტაციის წარმოება;
3. სადამრიგებლო პორტფოლიოს წარმოება;
4. სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეების დასწრების აღრიცხვის ყოველდღიური შემოწმება და დასწრების შესახებ ინფორმაციის ყოველკვირეულად ასახვა სკოლის ოფიციალურ დოკუმენტებში ( ჟურნალში);
5. მოსწავლის მიერ საპატიო გაცდენის თაობაზე მიღებული შეტყობინების ასახვა სკოლის ოფიციალურ დოკუმენტში( ჟურნალში);
6. სემესტრის/წლის ბოლოს თავისი სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეების ნიშნების დროულად და ზუსტად შეტანა სასკოლო ჟურნალში/პირად საქმეში;
7. რეგურალურად ჩაატაროს სადამრიგებლო საათი. სადამრიგებლო საათის მიზანია, მოსწავლის კრიტიკული, ანალიტიკური და შემოქმედებითი აზროვნების განვითარება. სადამრიგებლო საათის ფარგლებში დამრიგებელმა ასაკის შესაბამისად უნდა იმუშაოს შემდეგ მიმართულებებზე.
ა) პიროვნული და მორალური განვითარება;
V – კლასი
კლასის ხელმძღვანელი – დარეჯან ფრუიძე
2017 – 2018 წელი
კლასთან მუშაობის პრინციპები:
1. სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეთათვის მოსწავლის ქცევის კოდექსის გაცნობა–განხილვა.
2. ჟურნალისა და სასკოლო დოკუმენტაციის წარმოება;
3. სადამრიგებლო პორტფოლიოს წარმოება;
4. სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეების დასწრების აღრიცხვის ყოველდღიური შემოწმება და დასწრების შესახებ ინფორმაციის ყოველკვირეულად ასახვა სკოლის ოფიციალურ დოკუმენტებში ( ჟურნალში);
5. მოსწავლის მიერ საპატიო გაცდენის თაობაზე მიღებული შეტყობინების ასახვა სკოლის ოფიციალურ დოკუმენტში( ჟურნალში);
6. სემესტრის/წლის ბოლოს თავისი სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეების ნიშნების დროულად და ზუსტად შეტანა სასკოლო ჟურნალში/პირად საქმეში;
7. რეგურალურად ჩაატაროს სადამრიგებლო საათი. სადამრიგებლო საათის მიზანია, მოსწავლის კრიტიკული, ანალიტიკური და შემოქმედებითი აზროვნების განვითარება. სადამრიგებლო საათის ფარგლებში დამრიგებელმა ასაკის შესაბამისად უნდა იმუშაოს შემდეგ მიმართულებებზე.
ა) პიროვნული და მორალური განვითარება;
ბ)
წაკითხული განხილვა–გააზრებით;
გ) ანალიზის უნარის განვითარებით;
დ)
მსჯელობის უნარის განვითარებით;
ე) პრეზენტაციის უნარის განვითარებით;
ვ)
შემოქმედებითი უნარების განვითარებით და სხვ.
9) საბაზო და საშუალო საფეხურებზე, კერძოდ, IX კლასსა და XI ან XII კლასში ჩაატაროს პროფესიული
ორიენტაციისა და კარიერის დაგეგმვის გაკვეთილები ს.ს.ი.პ.–საგანმანათლებლო
დაწესებულების მანდატურის სამსახურის პროფორიენტაციისა და კარიერის დაგეგმვის
სპეციალისტთან შეთანხმებით;
10) X კლასში სადამრიგებლო საათის
ფარგლებში იმუშაოს ცხოვრების ჯანსაღი წესისა და სამოალაქო ცნობიერების
განვითარების თემატიკაზე;
11) რეგულარულად (მინიმუმ თვეში ერთხელ
მაინც) მიაწოდოს მშობელს ინფორმაცია მოსწავლის აკადემიური მიღწევის ,დისციპლინის,
პიროვნული პრობლემებისა თუ წარმატებების შესახებ. დაუშვებელია ერთი მოსწავლის
დისციპლინისა და აკადემიური მიღწევის შესახებ სხვისი თანდასწრებით საუბარი.
12) სასწავლო წლის დასრულებისას
წერს თითოეული მოსწავლის მოკლე დახასიათებას, სადაც აღწერს :
ა)
მოსწავლის ძლიერ მხარეებს, მის წარმატებებს როგორც აკადემიური, ისე სოციალური
ურთიერთობების თვალსაზრისით, მონაწილეობას წრეებში, სპორტულ შეჯიბრებებსა თუ სხვა
სახის ღონისძიებებში;
ბ)
მოსწავლის აკადემიური, ფიზიკური, ემოციური და სოციალური განვიტარებისათვის მნიშვნელოვან
საკითხებს.
13) მშობელთა კრებების ჩატარება,
სათანდაო დოკუმენტაციის სადამრიგებლო პორტფოლიოში დართვით.
14) მოსწავლეთა ოჯახური მდგომარეობის
შესწავლა;
15) სადამრიგებლო კლასის მოსწავლის
სხვა სკოლაში გადასვლის შემთხვევაში, მისი მიმღები სკოლისათვის მოსწავლის
აკადემიური მოსწრებისა და გაკვეთილებზე დასწრების შესახებ ინფორმაციის მიწოდების
უზრუნველყოფა;
16) სკოლის ფსიგოლოგთან ერთად
მოსწავლეების განვითარებაზე თვალის დევნება და სათანადო აღმზრდელობითი და
დისციპლინარული ღონისძიებების გატარება.
17) განსაკუთრებული სირთულის
აღმზრდელობითი და სადისციპლინო პრობლემების არსებობის შემთხვევაში კორექციული და
პრევენციული ზომების მიღება. პრობლემის გადაუჭრელობის შემთხვევაში დირექციის
ინფორმირება აღნიშნულის შესახებ;
18) სასწავლო ოთახის
მოწყობა–მოწესრიგებაზე ზრუნვა.
19)დირექტორის მოადგილეებთან
შეთანხმებით გაცდენილი გაკვეთილების ჩანაცვლება;
20) პედაგოგთან და სართულის მორიგესთან
ერთად მეთვალყურეობის გაწევა საკლასო ოთახსა და მიმდებარე ტერიტორიაზე წესრიგისა
და სისუფთავის დაცვის მიზნით.
21) საკლასო, სასკოლო და სასწავლო
ღონისძიებების , ექსკურსიების ჩათვლით ორგანიზება–განხორციელება;
22) სასწავლო წლის დასაწყისშივე
მოსწავლისა და მისი მშობლის ინფორმირება მოსწავლის მიერ გაკვეთილების გაცდენის
შედეგად მოსალოდნელი სავარაუდო შედეგების შესახებ ( მშობელთა კრების ოქმი, კლასის
საათის ოქმი);
#
|
შესასრულებელი საკითხები
|
დრო
|
1.
|
შევადგენ და
დირექციას დასამტკიცებლად წარვუდგენ კლასის აღმზრდელობითი მუშაობის გეგმას,რომლის შინაარსი ეფუძნება სკოლის მისიას,განისაზღვრება სადამრიგებლო პროგრამით,სკოლის საერთო ამოცანებით,მოსწავლეთა ასაკობრივი თავისებურებებით.სასკოლო ცხოვრების მიმდინარე მოთხოვნებითა და სხვათა გათვალისწინებით.
|
10.09.2017
|
2.
|
მოსწავლეთა პირადი
საქმის მოწესრიგება.
|
11.09.2017
|
3.
|
სახელმძღვანელოთა განაწილება.შეხვედრა მშობლებთან.ხელშეკრულების პირობების გაცნობა.
|
15.09.2017
|
4.
|
მშობელთა კრების
მოწვევა,კლასის საჭიროებების დადგენა.შინაგანაწესის გაცნობა.ანკეტირება.
|
18.09.2017
|
5.
|
მოსწავლეთა ანკეტირება.კლასის ქცევის წესების ურთიერთშეთანხმებულად შედგენა.შინაგანაწესის,მორიგეობისა და გაკვეთილების ცხრილის გაცნობა.
|
22.09.2017
|
6.
|
მოსწავლის მშობელთან/კანონიერ წარმომადგენელთან მუდმივი კონტაკტი დასწრების წესების შესახებ ზუსტი ინფორმაციის გაცნობა.მოსწავლეთა გაცდენა/მოსწრებაზე მუდმივი ორმხრივი კონტროლი.
|
მუდმივად
|
7.
|
ყოველი მოსწავლის
მიდრეკილებებისა და საჭიროებების დადგენა და მათ განვითარებაზე ზრუნვა.
|
მუდმივად
|
8.
|
თვის ყოველ
მეორე და მეოთხე პარასკევს დამრიგებლის საათის დაგეგმვა.
|
საკითხები კლასის საათისთვის:
მიმართულება – პიროვნული, მორალური და სოციალური განვითარება
N
|
თემები
|
შეხვედრების რაოდენობა
|
შენიშვნა
|
1
|
.თანამშრომლობა,აქტიური მოსმენა
|
4
|
|
2
|
ტყუილს
მოკლე ფეხები აქვს
|
1
|
|
3
|
როგორ
მოვაგვაროთ კონფლიქტი
|
3
|
თემის ჩატარება
შესაძლებელია ფსიქოლოგის მიერ
|
4
|
მე
შემიძლია სიბრაზის მართვა
|
3
|
თემის
ჩატარება შესაძლებელია ფსიქოლოგის მიერ
|
5
|
კამათის ხელოვნება
|
3
|
|
6
|
მეგობრობა
|
1
|
|
7
|
ახალი
ნაცნობების შეძენა
|
1
|
მიმართულება
– შემეცნებითი და კულტურული განვითარება
N
|
თემები
|
შეხვედრების რაოდენობა
|
შენიშვნა
|
1
|
.როგორ გადავაქციოთ წვეულება ზეიმად
|
2
|
|
2
|
მარტო სახლში
|
2
|
|
3
|
წესები,რომელიც სჭირდება საზოგადოებას
|
3
|
|
4
|
ჩემი
ქალაქი/სოფელი (გარემოს დაცვა)
|
3
|
|
5
|
ეტიკეტი
|
2
|
|
6
|
ბუნებრივი
კატასრტროფების რისკის შემცირება
|
5
|
შევიმუშავე სადამრიგებლო საათის გეგმა, რომელიც ეყრდნობა შემდეგ პრინციპებს:
> აღზრდის მთლიანობა
> შემოქმედი, აქტიური პიროვნების აღზრდა
> მოსწავლეთა ჩართულობა და მონაწილეობა
> თანამშრომლობის პრინციპი
> ბავშვის უფლებებისა და მოვალეობების დაცვის პრინციპი
სადამრიგებლო საათის პროგრამის მიმართულებებია:
1. პიროვნული და მორალური განვითარება - მე - პიროვნება, სოციუმი ჩემს გარშემო, ურთიერთობა თანატოლებთან დაუფროსებთან, ტოლერანტობა, ადამიანთა უფლებები, ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებები, ეტიკეტი;
2. გარემოს დაცვის კულტურა და ცხოვრების ჯანსაღი წესი - პირადი ჰიგიენა, ავადმყოფობის გავრცელების წყაროები,სასარგებლო საკვები, დროის ორგანიზება, დღის რეჟიმი, სპორტის მნიშვნელობა, მავნე ჩვევების საფრთხე, გარემოს დაბუნების მოფრთხილება;
3. უსაფრთხოება და მოქალაქეობრივ - პატრიოტული ცნობიერება - ჩემი ეზო, ჩემი სკოლა, ჩემი ქალაქი/სოფელი, სამშობლო,ისტორია, გამოჩენილი პიროვნებები, მნიშვნელოვანი მოვლენები, ტრადიციები, წესები და კანონები;
4. თვალსაწიერის გაფართოება - ხელოვნების, ტექნოლოგიური და სამეცნიერო მიღწევები.კლასში დავდგავ "სურვილების ყუთს", სადაც მოსწავლეები ჩაყრიან ფურცლებს, რომლებზეც მათთვის საინტერესო თემებზემოსაზრებებს გამოთქვამენ. იქვე მითითებული იქნება, აღნიშნული საკითხის განხილვა საჯაროდ სურთ თუინდივიდუალურად. ასევე, სადამრიგებლო საათისთვის შევიმუშავებ წესებს. ავუხსნი მოსწავლეებს, რომ ყველას აქვს აზრისგამოთქმის უფლება. დაუშვებელია შეხვედრებზე ვინმეს განსჯა: საუბრისას განიხილება საქციელი, შემთხვევები და არაპიროვნება. სადამრიგებლო საათებს ჩავატარებ ყოველი კვირის ბოლოს. სადამრიგებლო საათის ბოლოს მოსწავლეებისგან მივიღებუკუკავშირს: რა გაიგეს და ისწავლეს მათ ამ შეხვედრაზე? რა იყო მათთვის განსაკუთრებით საინტერესო? რა მოეწონათ დარა არ მოეწონათ? ასევე, სადამრიგებლო საათსს ჩავატარბს სკოლის გარეთ, ექსკურსიაზე ან მუზეუმის დათვალიერებისას,მოსწავლეთა საჭიროებებიდან გამომდინარე.ვაპირებ, ჩავატარო კლასის საათები შემდეგი თემატიკით:
• გამოფენა: ნასწავლი ტექსტის, ისტორიული ფაქტის მიხედვით, საკუთარი შთაბეჭდილების გადმოცემაფერწერით.ნახატისათვის შესაფერისი ციტატის შერჩევა.
• გამოფენა:,,შემოდგომა“ ბუნების წიაღში მიღებული შთაბეჭდილების მიხედვით გადაღებული პეიზაჟებისაგან ფოტო-ესესშექმნა.
• მუსიკის საათი;,,ჩემი საყვარელი მუსიკა“ (საყვარელი მუსიკალური ნაწარმოების მოძიება და მოსმენა კლასში, თუშეასრულებენ,მთლად უკეთესი)
• პოეზიის საათი:,,ჩემი საყვარელი ლექსი“(ისწავლონ და მხატვრულად წარმოადგინონ მათთვის სასურველი ლექსი)
• ჩემი საყვარელი ნახატი:,,ნახატების გამოფენა'',ისაუბრონ ნახატზე და ავტორზე
• ჩემი საყვარელი წიგნი:,,წიგნების გამოფენა“
• დისკუსია: ნანახი ფილმის განხილვა
• ფოტო-ესე:,,ახალი წელია!''-ინტერნეტში მოძიებული სურათების მიხედვით .
> აღზრდის მთლიანობა
> შემოქმედი, აქტიური პიროვნების აღზრდა
> მოსწავლეთა ჩართულობა და მონაწილეობა
> თანამშრომლობის პრინციპი
> ბავშვის უფლებებისა და მოვალეობების დაცვის პრინციპი
სადამრიგებლო საათის პროგრამის მიმართულებებია:
1. პიროვნული და მორალური განვითარება - მე - პიროვნება, სოციუმი ჩემს გარშემო, ურთიერთობა თანატოლებთან დაუფროსებთან, ტოლერანტობა, ადამიანთა უფლებები, ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებები, ეტიკეტი;
2. გარემოს დაცვის კულტურა და ცხოვრების ჯანსაღი წესი - პირადი ჰიგიენა, ავადმყოფობის გავრცელების წყაროები,სასარგებლო საკვები, დროის ორგანიზება, დღის რეჟიმი, სპორტის მნიშვნელობა, მავნე ჩვევების საფრთხე, გარემოს დაბუნების მოფრთხილება;
3. უსაფრთხოება და მოქალაქეობრივ - პატრიოტული ცნობიერება - ჩემი ეზო, ჩემი სკოლა, ჩემი ქალაქი/სოფელი, სამშობლო,ისტორია, გამოჩენილი პიროვნებები, მნიშვნელოვანი მოვლენები, ტრადიციები, წესები და კანონები;
4. თვალსაწიერის გაფართოება - ხელოვნების, ტექნოლოგიური და სამეცნიერო მიღწევები.კლასში დავდგავ "სურვილების ყუთს", სადაც მოსწავლეები ჩაყრიან ფურცლებს, რომლებზეც მათთვის საინტერესო თემებზემოსაზრებებს გამოთქვამენ. იქვე მითითებული იქნება, აღნიშნული საკითხის განხილვა საჯაროდ სურთ თუინდივიდუალურად. ასევე, სადამრიგებლო საათისთვის შევიმუშავებ წესებს. ავუხსნი მოსწავლეებს, რომ ყველას აქვს აზრისგამოთქმის უფლება. დაუშვებელია შეხვედრებზე ვინმეს განსჯა: საუბრისას განიხილება საქციელი, შემთხვევები და არაპიროვნება. სადამრიგებლო საათებს ჩავატარებ ყოველი კვირის ბოლოს. სადამრიგებლო საათის ბოლოს მოსწავლეებისგან მივიღებუკუკავშირს: რა გაიგეს და ისწავლეს მათ ამ შეხვედრაზე? რა იყო მათთვის განსაკუთრებით საინტერესო? რა მოეწონათ დარა არ მოეწონათ? ასევე, სადამრიგებლო საათსს ჩავატარბს სკოლის გარეთ, ექსკურსიაზე ან მუზეუმის დათვალიერებისას,მოსწავლეთა საჭიროებებიდან გამომდინარე.ვაპირებ, ჩავატარო კლასის საათები შემდეგი თემატიკით:
• გამოფენა: ნასწავლი ტექსტის, ისტორიული ფაქტის მიხედვით, საკუთარი შთაბეჭდილების გადმოცემაფერწერით.ნახატისათვის შესაფერისი ციტატის შერჩევა.
• გამოფენა:,,შემოდგომა“ ბუნების წიაღში მიღებული შთაბეჭდილების მიხედვით გადაღებული პეიზაჟებისაგან ფოტო-ესესშექმნა.
• მუსიკის საათი;,,ჩემი საყვარელი მუსიკა“ (საყვარელი მუსიკალური ნაწარმოების მოძიება და მოსმენა კლასში, თუშეასრულებენ,მთლად უკეთესი)
• პოეზიის საათი:,,ჩემი საყვარელი ლექსი“(ისწავლონ და მხატვრულად წარმოადგინონ მათთვის სასურველი ლექსი)
• ჩემი საყვარელი ნახატი:,,ნახატების გამოფენა'',ისაუბრონ ნახატზე და ავტორზე
• ჩემი საყვარელი წიგნი:,,წიგნების გამოფენა“
• დისკუსია: ნანახი ფილმის განხილვა
• ფოტო-ესე:,,ახალი წელია!''-ინტერნეტში მოძიებული სურათების მიხედვით .
დისკუსიები:
·
"მე ვარ ადამიანი";
·
მე და სამყარო";
·
"რა მსურს, რა მჭირდება";
·
"საჭიროებიდან-უფლებებამდე";
·
"უფლებათა ცისარტყელა";
·
" მე მაქვს უფლება, მაგრამ...";
·
"ღირსება";
·
"უფლებები დღეს და ხვალ";
·
" წინასწარ ნუ განსჯი";
·
" რაც ბრწყინავს, ყველაფერი ოქრო არ არის"';
·
" მოდით, მოვილაპარაკოთ";
·
"ფაქტია თუ მოსაზრება"
Комментариев нет:
Отправить комментарий